vrijdag 19 juni 2015

Die foto waar ik niet op sta

Die foto waar ik niet op sta

Elk jaar gingen Bas en zijn familie naar het vakantiehuisje van opa, alleen drie jaar geleden kregen de ouders steeds meer ruzie en wouden ze niet meer naar het huisje toe, tot drie jaar later, opa wou dat de familie nog een keer bij elkaar kwam voor een familiefoto omdat hij als enige wist dat hij bijna dood ging, hij had kanker en zou niet lang meer leven. Ieder jaar gingen ze naar het vakantiehuisje, en met het nichtje van Bas en gingen ze naar de zolder, Lakenland noemden ze het. Maar daar kwam een einde aan. Opa was soms heel irritant vonden de ouders, omdat hij de kinderen kind liet zijn en beschermde tegen de ouders omdat die wouden dat ze niet meer naar de zolder gingen. Toen ze de foto wouden nemen ging Bas opeens terug het huis in en ging voor het raam staan, hij zag hoe tante Klazien iedereen op hun plaats zette voor de mamoetboom, alleen hij zag zijn nichtje niet, zij was ook in het huis gebleven en was naar de zolder gegaan, waar ze al drie jaar niet waren geweest, Bas ging erachteraan en kwam ook op zolder, ze keken uit het raam en zagen hoe alles mis ging bij de mamoetboom, op gegeven moment liep iedereen weg en opa nam een foto, je zag nu van iedereen een stukje, maar de mamoetboom zag je helemaal, dat wou opa eigenlijk al de hele tijd, de boom zien op de foto. Maar omdat Bas er niet bij stond maar binnen was gebleven staat hij niet op  die foto.

Mijn mening:


Ik vond het niet een heel leuk boek, maar het ging wel. Ik heb er voor de rest niet echt een mening over, daarom is deze mening een beetje kort. Eigenlijk is er ook heel weinig gebeurd, maar de schrijver heeft alles heel uitgebreid en lang verteld waardoor je hier ook niet echt een mooie lange samenvatting kan maken. Ik raad het boek niet echt aan voor andere mensen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten